>Rezeki anak-anak lagi.. basikal baru, baju baru, mainan baru

Februari 18, 2011 at 10:21 am | Dikirim dalam anak-anak, blogger friends | Tinggalkan komen

>Salam bahagia,

Pada hari kami sibuk mengurus anai-anai & ibu rugi 1 lemari, anak2 pula mendapat rezeki. hari tu memang panas terik, ibu baru jer menutup pintu pagar, (baru balik dari kenduri bertunang) tetiba ade kereta yang berhenti dan bertanya “Ini kakyong habibah kan?”

Ibu ni dok terpinga2 juga, sebab rasa macam pernah nampak orang ni.. tapi di mana ya… selamba jer ibu cakap ‘Siapa ni yer?’ Empunya diri bagai merajuk “Dah tak kenal kita?”  Meluncur laju dari mulut ibu ‘Kak su yer?!’… Tapi dalam hati masih was-was.. 

Betullah kak Su, kali terakhir @ pertama kali ibu bertemu/bersua muka dengan kak Su pada Sept 2009. Dulu  Kak Su datang 1 hari sebelum AidilFitri, datangnya membawa kiriman yang bukan setakat hati ibu berbunga2.. bahkan terharu sangat2..

Kali ni kedatangannya pun membawa ‘kiriman’ untuk anak-anak… kali ni memang lagi terharu.. tumpah air mata ibu , terharu sangat2… Ibu doakan semoga kak yang mengirim segala bentuk hadiah untuk anak2 dimurahkan rezeki selalu, dirahmati kehidupan dan diberi kesihatan yang baik. Pada ibu cukup lah sokongan moral yang diberi, tak mengharap sehingga begini.. takut ade pihak ‘salaherti’.. Terima kasih Kak.  (atas permintaan ibu tak leh nak reveal identiti kak yang pemurah ni)..
Cuma 1 yang ibu ralat sikit… apa da ibu ni.. kak Su datang menghantar kiriman dengan seorang silent reader blog ibu.. pergghhh, ibu lupa nama.. rasa macam tanya tapi lupa.. katanya dia berniaga di Taman Kanak-kanak (medan selera di tengah2 pekan lama Ipoh).. lupa pulak nak tanya gerai no berapa… 
dapat basikal tantek
bear tantek.. walaupun ade rabiit tapi tetap semuanya dipanggil ‘bear’, dalam beg kertas tu pulak baju yang tantek2.. 
model beraksi sambil pejam mata.. ntah lately ni suka sangat buat aksi pejam mata

ni tak tau gaya apa.. gaya hepi dapat baju baru.. nampak rugged plak anak dara besor ibu ni..

gaya malu2…
Jenuh la Anis & Aliya mencuba dan mengayakan semua baju.. tak kuasa lah ibu nak letak semua gambor tu.. at last Anis pilih baju pink ni.. katanya ‘baju pusing-pusing’.. biasalah baju gaun, bila dipusing2 kan jadi kembang…. ekekkeke.. layan jer la aksi anak2.. 
Sekarang ni hari2 main beskal tantek jer.. beskal yang tak tantek dah tak mau main… amboi… kalo dulu beskal la depa berdua dok berebut..
salam kasih sayang,
.

Tinggalkan Komen »

Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Blog di WordPress.com.
Entries dan komen feeds.

%d bloggers like this: