>Rajuk si anak tak habis lagi

Januari 28, 2011 at 5:26 pm | Dikirim dalam anak-anak, Fikri | 1 Komen

>Salam petang Jumaat,

N3 ni adalah rentetan dari n3 semalam..

Fikri nak dok rumah opah pulak..

Petang ni Fikri tak ikut ayahnya balik.. huhuuu.. hati ibu ni rasa sedih… sayu… pilu… dah macam nada lagu Aizat pulak… baru 2 hari tak ‘bergaduh’ dengan abang Fikri dah ade rasa macam ni.. kalo lama tak tau la camno… harus ku pujuk ku bawa lari anakku pulang… 

Ayahnya tadi kabo “lain macam jer ghope merajuk tak nak balik tu..”

Pastu ayahnya kabo.. atok & makngah belikan dia kasut baru.. pastu belikan kopiah baru.. adooii la, Fikri ni sejak sekolah semua kemahuan atok nya ikutkan. Semalam atok & makngah bawa dia g Giant Tambun. Banyaknya ‘gula-gula’.. tu pasal tak nak balik rumah ni.. 
Tengok la esok ibu ikut la en ayah g Ulu Kinta.. nak tengok sejauh mana rajuk si teruna sorang ni… Anis & ALiya hari ni dk dera ibu jer.. depa asyik nak ibu layan depa jer. Susah juga bila abangnya takde. Kalo tak petang2 camni, abangnya lah yang lead.. main dengan adik2 & ibu pun buleh la adap lappy dengan aman.. ni dah lepas asar baru Anis & Aliya nak main sesama depa.. huhuu.. naik cemuih juga ibu melayan depa buat kapal terbang kertas..
NI masa Aliya sorang-sorang masa hari selasa lepas… beriya2 jer tu dok cuba melipat kertas.. sudahnya ibu juga yang kena buat… 
ni gambor masa Fikri demam minggu lepas… tengah malam ni paksa dia makan obat.. nangis jer lebih, susoh bebenor nak makan obat.
hari ni rindu pulak dengan si teruna sorang ni… lama bebenor abang majuk.. sedih la ibu bila abang tak nak balik rumah ni.. hari tu kan ibu cakap abang kena balik rumah bila abang cuti sekolah…. 
Petang tu si Fikri dah sihat… dah boleh main kat taman. Tengok lah Aliya.. dok main pergi sekolah kat rumah, sampai g taman pun nak bawa beg. 
Sejak sekolah ni kan.. Fikri dah pandai pakai bedak kat muka… hheehehehhe.. gelihati jugak ibu.. sebab sebelum ni, tak leh mau langsung kalo ibu bedakkan. La ni “cikgu cakap pergi sekolah kena pakai bedak kat muka”… layan jer lahhh.
Ibu & Aliya & bayang-bayang… 
Walaupun 2 dara ni selalu ade dengan ibu, meriuh-rendahkan rumah.. tapi kemeriahan tu tak sama bila abang Fikri tak ada…

p/s
tak leh nak menaip panjang.. si dara berdua dah ajak bersiap nak g taman.. ingatkan petang ni boleh skip lagi pergi taman.. semalam hujan, ade la alasan.. dapat la jugak ibu celam-celup BW.. petang ni wassalam la jawabnya.. kena tunggu lepas Isyak nanti la baru boleh online.

salam kasih sayang dari ibu yang rindu anaknya,

.

1 Komen »

Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

  1. salam kakyong…
    fikri comei je…tp kan mcm someone yg sy kenal la..mesti dia pun comei mcm fikri ms kecik2 dulu..
    best baca citer psl anak2 kakyong ni..wpon byk kerenah [biasalah anak2]…tp kerenah deorg kerenah yg comei..kdg2 tu nak tergelak pun ada kan??


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries dan komen feeds.

%d bloggers like this: