>Hajat nak perangkap lalat, tapi lain pula yang menyerah diri

Disember 29, 2010 at 8:33 pm | Dikirim dalam health, nota ibu | Tinggalkan komen

>salam bahagia,

Sejak 2 minggu ni lalat suka sangat singgah di rumah kami.. tensi jer dengan lalat ni.. ntah apa lah yang dicari.. ramai jiran yang kata sekarang ni musim lalat…

IMG_9668

Rasanya gambar ni dah menceritakan segala-galanya. Winking smile  dan ini bukan burung yang pertama terjebak dengan ‘perangkap lalat’ ni. Kesian burng2 ni.. dah sayap nya kena getah.. sebaik dilepaskan.. laju jer depa ni// berdesup dia melompat.. walau tak leh nak terbang lagi.. tapi kejap jer dah boleh terbang semula…. tak padan dengan kecik.

Jangan terperanjat.. burung ciak rumah ni memang sebahagian dari ‘ahli rumah kami’… kalo pagi2 memang gamat dengan kicauan depa jer… meriah weiihh…. so pagi2, kalo ibu membebel dengan burung ni adalah biasa. Manalah tak membebel, suka-suki jer depa nak berak merata2.. kadang2 atas sinki.. kadang2 kat meja makan pun ade… hangin hangin.. tapi kan kalo burung ni takde sunyi pulak rumah. Smile with tongue out

salam kasih sayang buat semua,

Tinggalkan Komen »

Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries dan komen feeds.

%d bloggers like this: