>Sesekala layan moi @ bubur nasi tapi anak2 nak sandwich bakar

Oktober 9, 2010 at 1:17 pm | Dikirim dalam anak-anak, food and beverage | Tinggalkan komen

>Salam bahagia..

sila klik pada tajuk entry untuk meninggalkan komen..

 Beberapa hari ni ibu memang kurang sihat sket… (tapi idok le demam sampai tak leh bangun macam hari tu) mungkin sebab kurang rehat dan penat melayan anak-anak. (ciss.. macam la kita sorang je yang letih mengasuh anak) malam tadi pun flet.. lepas Isyak  (8.30 mlm) & mengemas pinggan-mangkuk, ibu tak leh nak buat apa dah, sakit2 badan dibuatnya. Terus naik katil, tidur mati.. sedor2 en ayah dah kuor rumah jam 4.30 pagi. Sesubuh tadi kena air pun ngetor.. sudah nya jam 10 pagi baru mandi.. tu pun masih rasa sejuk..
Btw, ni yang ibu masak semalam.. anak2 tak suka sangat layan moi.. deme kata tu makan orang sakit.. hehehe.. 

Ibu teringin nak makan dengan lobak masin.. tapi tak mandang lah pulak.. pulak tu en ayah dia memang tak suka beli lobak masin.. tau2 jer le, lobak masin ni selalu chayanunalip yang buat.. katanya kalo dia jumpa yang melayu punya baru dia beli.. hmmm.. sampai ke sudah la tak dapat. Pesan kat en ayah supaya belikan telur asin, tapi ntah bila nak sampai ke rumah.

Jadi ini jer lah aweh-aweh @ lauk iringan moi.. daun sup pun tak mandang.. jadi kurang le harum moi ni.. walaupun anak-anak tak makan moi.. tapi depa le tolong nyabes kan aweh2 ni.. depa buat ratah jer.. ayam goreng yg ibu carik2 tak de amik gambor.. hahah.. sebab cepat jer anak2 meratahnya.

Actually takde syarat wajib untuk makan moi ni.. ikut suka lah nak makan dengan apa. Kalo orang kelantan dia ade menu nasi air. Pelbagai lauk di makan dengan nasi air tu. Kalo nak baca n3 yang menarik pasal nasi air ni.. cuba jengah sini.. sure kome rasa dan-dan tu nak makan… — nasi air kelantan

Anak2 makan ni semalam.. roti sandwich bakar inti sambal sardin.. (sambal sardin yang kemarin punya.. tak abis, simpan dalam petiais..) dan wedges goreng

Gaya anak-anak yang masih belum habis mood beraya.. boleh kata hari-hari @ kadang2 selang sehari dok melaram dengan baju raya.. kalo tak dilayan, kang mau pecah rumah dengan teghoyak deme… ikut kan jelah..

Bila en ayahnya balik belah petang… ” ni nak beraya sampai raya haji ke…?!”  hehehe.. mana le anak2 faham apa tu raya haji.. Fikri siap tanya., ” raya lama lagi ke ayah…?!!”

ini rezeki petang semalam.. pemberian jiran… time ibu tak sihat ni… ade pulak rezeki dari jiran.. dah jimat masa ibu nak memasak di petang hari
Malam tadi, anak2 makan nasi sikit jer.. depa request nasi goreng.. tapi ibu dah tak larat.. tak tau ler en ayah layan depa makan apa.. Pepagi ni, maksu antor nasi lemak 3 bungkus, tapi 1 bungkus jer yang makan.. pastu anak2 menderu2 ke rumah opahnye.. time ibu menaip ni anak2 dah ade kat rumah dah. Tengahari ni ibu masak nasi goreng jer lah..

p/s:

semalam ibu sempat jengah beberapa blog jer.. hari ni ibu cuba balas bw @ komen2 di n3 semalam dan kemarin.. sabor yer… 
selain tu ibu nak marathon cari GA/contest.. tu pun kalo larat ler… 

Tinggalkan Komen »

Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries dan komen feeds.

%d bloggers like this: