>Antara Cerek dan boiler… kome suka guna yang mana satu

Oktober 4, 2010 at 8:19 am | Dikirim dalam home appliance, nota ibu | Tinggalkan komen

>Salam ceria minggu baru

sila klik pada tajuk entry untuk meninggalkan komen.. 

  

Boiler ni beli masa tengah mengandungkan Anis…  kiranya sudah 3 tahun lebih la usianya..masa beli tu memang tengah ade sale.. kami beli tak sampai RM100 pun. Boiler ni boleh mengisi 4 liter air. Setiap hari ibu akan masak air 4-5 kali. Kat rumah ni memang kena simpan banyak air masak.
Ibu memang ajor anak-anak minum air masak selalu. Air manis memang kurang, kalo iyer pun air manis, adalah air susu coklat anak-anak. Rumah kami jarang ade kordial. Kalo ade pun, ntah bila bulan nak habis, sebab ibu tak rajin melayan buat air manis. Buat teh @ kopi pun bila anak2 @ en ayah request.
Ibu suka guna boiler sebab : mudah dan praktikal. Tak perlu nak tunggu bila dah masak. Lagipun air panas ni makin lama makin sedap..
Kome tahu tak, kenapa orang suka minum @ melepak di kedai..??? sebab air panas nya didih tak berenti… dari pagi membawa ke malam.. tu yang sedap tu. hehhe…
Antara sebab lain ibu suka guna boiler adalah bila2 masa nak minum air suam pun mudah, tekan jer, campur air masak sikit. 
Gitu juga kalo balik dari berjalan (shoping ke..), masuk jer rumah dah boleh terus buat air panas.. Tak perlu nak guna termos dah. Termos hadiah yang kami dapat tu pun, kami dah simpan. Ntah bila nak guna.
Actually, bukan sengaja tak mau guna cerek.. tapi cerek hadiah kahwin tu dah bocor.. pastu bila jerang, wiselnya pun dah mogok tak berbunyi. Jadi, keputusan beli boiler ni memang sangat tepat.
Kalian plak camner… 

Tinggalkan Komen »

Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries dan komen feeds.

%d bloggers like this: