>Bubur kacang hijau berdurian

Julai 22, 2010 at 1:30 am | Dikirim dalam food and beverage | Tinggalkan komen

>.
Salam ceria dan salam bahagia,

Dah jengah contest TAGline kakyong[dot]com… meh la join.

Sekarang ni durian dah mula banyak di jual di pasar mahupun pasar malam.. tapi musim nya belum sampai kemuncak lagi… sebab sekarang ni durian masih mahal lagi & masih banyak yang belum gugur… kat Perak ni le… hahahaaa.. buat laporan macam lah ada dusun sendiri.. ni info dapat dari kawan en ayah. 
Clearance sales Cloth diapers di Kakyong’s shoppe.. mai la singgah..
IBu suka isi durian yang kaler hijow sket.. tak pun yang kunen tu.. yang ade rasa lemak-manis-pahit… ade rasa ber’gas’ gitu.. lagi best kalo dapat yang orang panggil ‘kucing baring’ .. dalam pangsa ade 1 ulas jer tu…. 

ni hasil nya.. bubur kacang berdurian versi ibu… snap ni masa tengah berasap2 lagi… 
hehehhh.. sajer lah nak tunjuk.. periuk tembikar ni hadiah dari kawan serumah masa bujang dulu… baru guna 2 kali… nampak sangat jarang masak dalam kuantiti banyak…

ni la model cilik… tester terawal… siap mintak tambah berkali-kali… dah la masa tu baru baik demam.. makan tak hengat… lidah baru nak berasa sedap… 

Alhamdulillah.. bubur seperiuk tu habis licin dimakan dek anak-anak… dan diagihkan ke rumah jiran-jiran tepi kiri kanan depan… heheh… bukan selalu pun dapat ‘memberi’… tengah rungsing gak ni.. sebab pinggan mangkuk jiran sentiasa jer silih berganti kat rumah ni.
Anis dia dok pulun ulang makan bubur ni berkali-kali.. tu yang esoknya terus demam…

Pasni kalo ade en ayah bawa balik durian lagi.. leh la buat kuah durian pulak.. makan dengan pulut.. makan dengan roti pun best..

note:
Aliya sudah okay… poo-poo dah makin okay. Pagi semalam ibu bagi makan bubur nasi (ibu letak hirisan halia & ikan bilis jer).. banyak juga Aliya makan.. siap bertambah-tambah….

Clearance sales Cloth diapers di Kakyong’s shoppe.. mai la singgah..

Advertisements

Tinggalkan Komen »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries dan komen feeds.

%d bloggers like this: