>Alat muzik Fikri

Julai 2, 2010 at 1:12 am | Dikirim dalam anak-anak, Fikri, pendidikan awal anak | Tinggalkan komen

>.
Salam ceria…

Dah jengah contest TAGline kakyong[dot]com dan Special Giveaway kakyong[dot]com… meh la join.

anak-anak memang kreatif kan… mainan yang dibeli tak mau di main, tapi meREKA mainan lain pulak

ni foto tahun lepas.. fikri ajar adik2 main pancaragam dengan tin biskut dan sudu garfu.
hari sabtu lepas, masa ibu masih lagi dok sibuk beronline, 
tetiba dengor bunyi kelentang-kelentung-kelenting…
ibu punya la terjerit-jerit “abang buat apa tu….!!!???”
3, 4 ibu jerit dah cam tarzan takde suara..
tapi bunyi bising tak berhenti-henti..
bukannya apa, ibu riso sebab jiran sebelah ade anak kecik 4 bulan.. 
kang kaco plak baby aneeq nak tido..
tetiba en ayah panggil… soh amik kamera… 
ini rupenya koje fikri..
bunyi kelenting tu datang dari besi pagar tembok..
punya lah asyik dia main ‘alat muzik’ dia ni..
ala2 main drum gitu… 

camana??? 
2 tin biskut, 1 alat penimbang yang dah rosak, 2 batang plastik alat dari mainan yang dah lama rosak,  
dan alat tambahan penyedap bunyi – besi pagar tembok…
cara bermain – ikut sesedap hati, asal bunyi sedap di telinga…. 
langkah berjaga-jaga :
pastikan tiada alat yang tajam & 
jangan bermain kat tepi rumah jiran yang ada anak kecil…  http://www.emocutez.com

Kakyong’s shoppe – menjual kain lampin moden @ cloth diapers pada harga berpatutan – jenama Coolababy, QQbaby Minky & Babyland printed.

Advertisements

Tinggalkan Komen »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries dan komen feeds.

%d bloggers like this: