>Fikri dapat kasut baru

Mei 24, 2010 at 6:43 am | Dikirim dalam anak-anak, Fikri | Tinggalkan komen

>.
Salam ceria hari isnin,

minggu lepas, en ayah kuor ke tesco dengan anak2.. ingatkan boleh lah 2-3 jam ibu kat rumah sorang2.. rupanya tak sampai 1 jam depa seme dah balik… huhhh, sempat kemas rumah sikit jer.. ibu rasa dah cukup panjang list barang yang ibu beli.. ayah kata anak2 dah tau kat mana nak cari barang.. tu pasal kejap jer dah selesai urusan shopping…

Add caption

…. dan ayah belikan fikri kasut.. dah hampir 2 tahun fikri pakai selipar/sandal jer… kali terakhir kami beli kasut masa dia umur 1 tahun lebih.. bila kasut tu dah tak muat, en ayah dah malas nak beli kasut baru untuk fikri…

Add caption

Punyalah seronok suka hati si fikri.. tidur pun dengan kasut kat tepi. Nak main kat laman pun tak nak pakai selipar dah.. siap tayang2 kat abang sebelah (anak jiran, umur 7 tahun).. tu dia dok panjat tembok sambil sembang dengan abang sebelah. Si Anis & Aliya pun menyebuk sama..

tau tak.. dah hampir seminggu dia melaram kasut tu.. dan setiap malam dia akan simpan dalam laci baju dia… huhhhh, letih cakap kat fikri supaya simpan dalam rak kasut.. buleh dia kata “nanti orang amik kasut abang macamana????”

p.s 
adat lah kan.. kalo kita dapat barang baru, memang kita sayang sangat2.. jangan le sesapa cuba nak sentuh kan..

ini kan pula anak2.. lagi lah depa ‘jaga’ baik-baik…

Advertisements

Tinggalkan Komen »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Blog di WordPress.com.
Entries dan komen feeds.

%d bloggers like this: