>Ayam bakar dalam kuali

Mei 14, 2010 at 5:12 am | Dikirim dalam food and beverage | Tinggalkan komen

>.
Salam petang jumaat,

Ayam ni masak semalam. Dah lama berangan nak beli oven letrik, sampai hari ni belum sampai seru lagi.. hopefully lepas habis bayor hutang lappy, buleh la beli oven letrik..
perapan kunyit, serbuk kari, lada hitam ditumbuk, bawang putih juga ditumbuk, garam sikit & sedikit sos tiram. Perap le dalam 10 minit. Pastu masuk dalam aluminium foil..

ni le gayanya bagi orang yang takde oven ni.. dalam kuali pun menjadi juger…

tutup kan periuk.. masal dengan api kecik.. (ntah nape tak nampak apinya, walhal dah pasang tu).. masa le dalam 15-20 minit. agak2 le dah masak.. kalo lama sket pun takper.. bergantung pada kuantiti ayam

ni rupenya dah siap.. ni foto snap minggu lepas… heheh.. yang semalam punya tak sempat nak snap. cepat ker dah kena ngap..

lawan dengan sayur campur.. anak2 ibu suka sup.. so masak sayur memang harus berkuah..

sekian untuk jamu mata di tengahari.

p.s
1. malam tadi en ayah conquer lappy dari jam 8 malam membawa ke 2 pagi.. huhuuu.. addicted dah… habis lah peluang ibu nak siapkan kerja.. so malam tadi ibu main guling2 jer dgn anak2.. anis & aliya tersangat lah suka.. suka bila ibu tak ngadap lappy, suka bila ibu tak buat koje…

Advertisements

Tinggalkan Komen »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Blog di WordPress.com.
Entries dan komen feeds.

%d bloggers like this: